metdetreinnaarchina.reismee.nl

Beijing

27-08-2011 en 28-08-2011

Vanaf 9 uur op pad, hele dag overal heen gereden met Chen, onze privé taxichauffeur(Mr Wu), Karla en Henrika. Beetje decadent, maar o zo makkelijk.

Te veel gezien om op te noemen; o.a. natuurlijk de muur, de verboden stad, een riksjarit door een hutong(oude wijk, beetje wat bij ons een arbeiderswijk is) en de opera.

De muur was heel geweldig, alleen al het gevoel dat je nu toch echt op DÉ muur staat. Opera was niet aan ons besteed helaas, zelfs opera “kenner” Karla vond het vreselijk kattengejank… Maar we hebben het toch maar weer meegemaakt.

We werden overal nagekeken, bijna alle andere toeristen zijn Chinezen die van het platteland komen en vakantie vieren in Beijing en geen Westerlingen gewend zijn. Heel grappig, aan alle kanten stopten mensen om ons te bekijken en om te vragen of we met ze op de foto wilden. We voelden ons net filmsterren!

Op de Chinese markt onze afdingkunsten getest, als je er een beetje inkomt betaal je maar een tiende van de prijs op het prijskaartje. Alleen al leuk om gewoon te doen. 1 grote chaos op de markt, je wordt soms zelfs aangeklampt door de verkoop(st)ers van de vele kraampjes die allemaal dezelfde spullen verkopen. Inclusief achter je aan lopen als je wegloopt en toch weer een iets lagere prijs naroepen. Heel bijzonder. Of irritant als je gewoon even wilt kijken. Als je je blik een kant op wendde, werd er meteen geroepen; “How much?” of “Miss/Mister, you want to buy this beautiful …?”

Het zijn drukke dagen, we zijn net terug in de hotelkamer waar we vanochtend om half 9 vertrokken en het is nu half elf ‘s avonds. Vandaag weer gegeten met Henrika en Karla in een traditioneel Chinees restaurant (helaas (vindt Pim) serveren ze geen hond/kat of rat in Beijing). Daarna lekker koffie met iets lekkers genomen bij een coffeeshop in het warenhuis dat tegenover ons hotel zit.

Morgen onze laatste excursiedag zonder Karla en Hendrika, het is morgen hun laatste dag en die hebben ze vrij, net als wij overmorgen een vrije dag zullen hebben.

pa en Jose

Leuk al die immense pleinen weer te zien op de prachtige foto,s.
Dank voor de kaart die weer eens bewijst dat de post zonder postcode ook aankomt. Heb je al panda's bekeken in de zoo? Aanradertje!! Alvast een veilige thuisvlucht gewenst.

nel

Wat een leuk verhaal en prachtige foto's!
Heel aanstekelijk allemaal.
Ben er niet geweest, maar nu nieuwsgierig naar het gevoel van als je daar staat....
Complimenten aan de fotogra(a)f(en) en verhalenvertel st/l er.
Geniet van nog 2 dagen en een veilige thuisreis xx

Marion en Bart en de kinderen

Gaaf die foto's te zien waar jullie op achtergronden lopen die bekend zijn van staatsportretten, documentaires en parades!

Tiara Tours