metdetreinnaarchina.reismee.nl

Beijing 2

29-8-2011

Onze laatste excursiedag was naar het zomerpaleis. We hebben daar een boottochtje gemaakt en rond 1 uur gingen we lunchen. Erg grappig wasdat er weer een verkoopact gehouden werd na de lunch. Ze gingen ons laten zien hoe parels uit de oesters gehaald werden en hoe je echt van nep kan onderscheiden en daarna werd er vragend naar ons gekeken; 'How much' en 'How many', maar ze hebben in elk geval met echte Nederlanders kennis gemaakt.

Na de lunch zijn we naar het theater gegaan met een acrobatenvoorstelling. Ze zijn erg lenig! Na de voorstelling zijn we met de metro richting hotel vertrokken; in de SPITS! Geweldig om mee te maken;we moesten ons naar binnen wringen en een halte voordat je eruit moest, moest je al aan je medereizigers duidelijk maken dat je er uit wilde.Rond 19.00 kwamen we aan op plaats van bestemming en gingen we met Chen en een vrouwelijke collega van hem (die volgens hem een horse-face had) naar ons restaurant.

Ditmaal was het de hotpot; een soort fondue. Na wat heen en weer gemopper in het Chinees, omdat Chen vond dat het te lang duurde, kregen we te eten en namen we afscheid van Chen (hij zou ergens anders gaan eten). We hadden die avond nog met Karla en Henrika afgesproken, aangezien het voor hen de laatste avond was. Bij hen op de kamer een kopje koffie/thee gedronken en afscheid genomen.

30-08-2011

De volgende dag was onze vrije dag. We zijn met de metro naarBeijing Zoo gegaan. Onderweg nog wat geld gepind, maar helaashad Annemieke een bedrag met een 'nul' teveel gepind, dus moesten we op zoek gaan naar een bank om wat geld terug te laten storten. Bij de metrohalte van BeijingZoo uitgestapt en doorgelopen om op zoek te gaan naar een bank. Zokwamen we ook in een achteraf buurtje, waarniemand Engels sprak. Uiteindelijk een bank gevonden, maar ook hier sprak niemand Engels en ze begrepen niet wat we bedoelden. We hebben maar besloten om dan maar met wat meer geld op zak naar de dierentuin te gaan.

Chen had ons al gewaarschuwd; de pandaberen lagen allemaal te slapen. Gelukkigvoor hen zagen hun hokken er goed uit met veel groen. Helaas hadden andere zoogdieren in deze dierentuin minder geluk; er was geen water en groen te bekennen en ze zaten allemaal treurig te kijken of waren aanhet ijsberen. Heel erg om te zien!Aquaworldwas een apart gedeelte in de dierentuin (net zoiets als in Blijdorp) en dat zag er allemaal wel heel mooi uit. Rond spitstijd zijn we weer met de metrorichting hethotel gegaan. Het was weer erg knus.

Tegenover het hotel ligt een warenhuis en daar hebben we ons avondeten gegeten; crepesmet banaan/aardbeien slagroom en ijs!

31-08-2011

De volgende ochtend werden we om 07.30 opgehaald door de chauffeur en rond 08.45 waren we op Beijing Airport. Daar onze bagage gewogen, geld omgeruild naar Euro’s en in de rij gaan staan om in te checken. Bij het inchecken werd Pim z'n tas van de band gehaald en moest hij de verdachte waar uit zijn tas halen. Gelukkig waren het maar Matroesjka's. Onderweg naar de gate kwamenwe Niels en Nana nog tegen, die rond hetzelfde tijdstip met Aeroflot vertrokken. Om 10.20 zaten we in het vliegtuig. Helaas hadden we een vertraging van ongeveer een half uur bij het opstijgen, aangezien een ander vliegtuig een vogel in z'n motor had gekregen, op de baan waar wij op gingen stijgen. Men ging eerst even kijken of er stukjes vogel of vliegtuigmotor op de baan lagen. Rond 15.30 Nederlandse tijd zijn we geland. Jan en Agnes stonden ons al op te wachten met bloemen! Nu op naar huis!

pa en José

fijn dat we de afsluiting nu ook hebben gelezen in de wetenschap dat je weer veilig thuis was :) heel leuk geschreven en voor mensen die er ook ooit waren heel herkenbaar :)

Tiara Tours